חקירה כלכלית בתיקי גירושין

מי זקוק לחקירה כלכלית ?

לעיתים, כאשר בני זוג נפרדים, אחד מבני הזוג עשוי להרגיש שיתכן שלצד השני מידע כלכלי שהוא לא יודע עליו. זה יכול להיות נכס, חשבון בנק, פעילות עסקית וכל דבר דומה.

ברור לגמרי, שעצם זה שחייתם לצד בני הזוג שלך, אתם תדעו המון נתונים כלכליים וכספיים. מי מכם שמרגיש שהוא יודע את כל הפרטים, ואין סיכוי שאחד מבני הזוג מסתיר ממנו מידע כלשהוא, לא זקוק לחקירה כלכלית.

לכל השאר, בין אם זה חוסר בכל המידע או רק חלקים ממנו, כדאי שישקול חקירה כלכלית.

מה זה חקירה כלכלית ?

אדם מן השורה לא בהכרח שמע קודם את המושג חקירה כלכלית, ולכן לפעמים לקוחות מתכוונים לחקירות מסוג שונה לגמרי.

חקירה כלכלית היא חקירה לאיתור רכוש ומקורות כספים על שם בני הזוג.

בחקירה זו אנו מחפשים אחרי נכסי מקרקעין שנרכשו ונמכרו, קשר לחשבונות בנק, פירוט על פעילות עסקית, מציאת פוליסות ביטוח עם מרכיבים של חסכון ואיתור קרנות כגון פנסיה, גמל, השתלמות ועוד.

ישנם מקרים בהם כדאי ונכון להרחיב את החקירה, בהתאם לתוצאות שנמצאו, כמו למשל, לבצע חקירה אודות אחת החברות העסקיות של בני הזוג או לחפש מידע מעמיק יותר על אחד המרכיבים שצוינו לעיל. 

במה שונה חקירה כלכלית בתיקי גירושין ?

בעולם של החקירות הפרטיות, ישנן כל מיני סיבות לבצע חקירה כלכלית.

בכל זאת יש ההבדל בין חקירה כלכלית בתיקי גירושין לעומת תחומים אחרים כמו למשל, גביית חובות או בירור רקע על מישהו.

הסיבה שעושים חקירה כלכלית בתיקי גירושין היא כדי לחשוף את היקף הרכוש שלכם ביחד עם בני הזוג, ועל מנת לחלק שצורה הוגנת את הרכוש המשותף לכם.

העובדה שחלק מהרכוש רשום רק על שם בן הזוג אינה אומרת שמדובר רק ברכוש שלו, וגם אותו יש לקחת בחשבון בהתאם לחוק יחסי ממון של בני זוג.

כאשר רוצים לחלק רכוש בתיק גירושין, רצוי וכדאי שתהיה לנו את תמונה כלכלית רחבה ככל שניתן, כי זה ישפיע על כמות הכספים והרכוש שמגיעים לכם.

בתחומים אחרים, כמו לדוגמא גביית חובות, מספיק למצוא רכוש או כספים שמכסים את גובה החוב ואין חשיבות למצוא את כולו.

לכן, במסגרת חקירה כלכלית בתיקי גירושין יש צורך לבצע עבודה יסודית ומעמיקה יותר מאשר חקירה כלכלית בתחומים אחרים.

טעות נפוצה בהזמנת חקירה כלכלית

אחת הטעויות הנפוצות בהזמנת חקירה כלכלית הוא לא לדעת ולהבין את מרכיבי החקירה.

משרדנו מתייחס לכל מקרה ומקרה לאנשים ולא לחקירה. לכן, אנו שמים דגש רב בתיאום ציפיות מול הלקוח בכל תיק ותיק, כדי שלקוחותינו ידעו מראש מה התוצאות שהם עשויים לקבל, ואיך עושים במידע שימוש יעיל לאחר מכן.

אנו מוודאים שכל לקוח מבין את מרכיבי החקירה, כדי לחסוך ממנו מפח נפש שלא לצורך.

האם חקירה כלכלית משמשת כראיה ?

חקירה כלכלית היא חקירה של מידע, ויש לו תפקיד חשוב בתיקי גירושין.

לכן, ניתן לעשות שימוש בממצאי החקירה בכל בית משפט או בית דין רבני, אבל לרוב אין צורך להשתמש בדו"ח החקירה כהוכחה על משהו אלא רק בנתונים שעולים ממנו.

לעיתים, עולה צורך להוכיח לבית המשפט או לבית הדין הרבני, ממצאים כלכליים רחבים יותר מאשר מידע על רכוש, כגון פעילות עסקית סמויה של בני הזוג, רווחים שאינם מוצהרים כחוק, איתור רכוש בבעלות בן זוג אבל אינו רשום על שמו וכדומה.

חקירות מעין אלו נכללות במסגרת חקירה הוכחות.

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.